Vilkår
Vi vill gärna höra från dig, så kontakta oss gärna
Försäljningsvillkor
Vid anmälan till en kurs på hemsidan fagsenteret.com, eller vid köp av
onlinekurs bekräftar du att du har läst och accepterat följande villkor:
§1 Definitioner
Avtalet – Avtalet innebär dessa standardvillkor
Kurs – med kurs menas kurs- och studieupplägg som erbjuds av Utbildningsportal An e-academy, antingen fysiska klassrumskurser eller livekurser i virtuella klassrum. Detta inkluderar kursdatum, studieupplägg, läroplaner, lärarpersonal med mera.
Onlinekurs – hänvisar till asynkron onlineutbildning som deltagare
har omedelbar tillgång till. Skicka ett mail till tine@fagsenteret.com så får du det
tillgång så snart den första betalningen är gjord. Du har en studieplats så fort du har fått den svar på ansökan. Detta tar ungefär tre dagar. Hör av dig om du inte fått det
svara inom detta. Då är det möjligt att mejlet inte har kommit.
Kunden – avser en privatperson eller juridisk person som har köpt eller
anmält sig till en kurs på Utbildningsportal.
Tjänsten – avser kurser och onlinekurser tillsammans.
Hemsidan – hänvisar till Utbildningsportal.se
Parterna – avser Utbildningsportal och Kunden gemensamt.
§2 Utbildningsportal, An e-academy
Utbildningsportal är ett företag som utbildar djurvårdare med organisationsnummer 931606115.
§3 Köp och registrering
För att få delta i utbildningsportals kurser ska kunden ha ansökt om studieplats och fått plats. Alla anmälningar är bindande. Kunden beaktas som registrerad när Utbildningsportal har mottagit ansökan. Eleven kommer att få en bekräftelse som skickas med e-post. Även om kunden inte har fått detta så måste de fortfarande avregistrera sig inom 14 dagar om de ångrar sig.
Vid köp av en onlinekurs får kunden en begränsad, icke-exklusiv och
återkallbar rätt till tillgång till den eller de onlinekurser i fråga som har köpts.
Åtkomsten kan inte licensieras till andra. Om inte annat beskrivs i
produktbeskrivningen är tillgången till den individuella onlinekursen personlig.
Åtkomsträttigheter kan därför inte överlåtas eller användas av en tredje part.
§4 Ånger- och ångerrätt
Kunden kan avbryta/ångra anmälan utan ytterligare motivering
inom 14 dagar efter det att personen skickat ansökan. Eventuellt betald
kursavgift återbetalas enligt följande modell:
Uppskjutning av studiestart: Ångerrätten gäller från och med anmälningsdatum.
Studien startar efter 14 dagar. Om kunden avbryter/ångrar anmälan efter denna deadline ska kursavgiften betalas i sin helhet.
Har studenten påbörjat kursen innan 14 dagar har gått, så gäller ångerrätten inte.
Det betyder att eleven har öppnat och startat nätskolan eller deltagit i föreläsning. Studenten mottar svar på ansökan på mail och behöver inte tacka ja på mailen då anmälan är bindande efter 14 dagar.
Studenten ska kontakta handledaren om de inte fått tillgång till studien inom tre veckor efter registrering eller om de inte förstått hur de ska logga in.
Om avbokningen beror på sjukdom, dödsfall i den närmaste familjen eller
annan oförutsägbar händelse (force majeure) som gör det omöjligt att starta
eller fullfölja kursen och orsaken till avbokningen dokumenteras med läkarintyg
eller annan relevant dokumentation kommer vi att kunna överväga avbrott av
studierna. I sådana fall kommer kursavgiften att beräknas i förhållande till om det finns mer kvar än halva kursen och om elevavgiften därmed kan halveras.
För att utöva ångerrätten måste kunden skriftligen meddela Utbildningsportals
administration. Det ska tydligt framgå av meddelandet att kunden
använder sig av ångerrätten. Avisering per telefon, eller utebliven närvaro
är inte ett giltigt besked om avanmälan. I sådana fall ska kursavgiften betalas
i sin helhet. Avanmälan ska göras skriftligen och Utbildningsportal meddelar dig
när det tagits emot. Om eleven inte har blivit underrättad ska den meddela detta
eftersom det finns en möjlighet att den inte har mottagits.
Bekräftelse kan skickas med brev, e-post, SMS, elektroniskt meddelande eller
liknande. Om kunden inte har fått detta måste de ändå avanmäla sig
inom 14 dagar, om de ångrar sig. För onlinekurser gäller en 14-dagarsperiod
ångerrätt om inte aktuell kurs har påbörjats.
Ångerblanketten hittar du längst ned.
§5 Betalning
Kursavgiften ska betalas inom en månad efter kursstart, om inte annat överenskommet.
Vid betalning efter förfallodagen tillkommer en förseningsavgift. Även om betalningen inte är gjord påverkar detta inte ångerrätten.
§6 Köp av abonnemang
När Kunden tecknar ett abonnemang hos Utbildningsportal kommer kunden att få
tillgång till den eller de onlinekurser som omfattas av studien i fråga.
Studieavgiften betalas månadsvis med de betalningsalternativ som finns tillgängliga via webbplatsen. Prenumerationen är bindande och löper tills kursen är fullt betald.
Utbildningsportal har rätt att ändra priset för ett nytt läsår.
§7 Genomförande
Utbildningsportal har rätt att göra ändringar i Kurserna, inklusive kursschema,
studieplaner, lärarpersonal, studieavgifter, undervisningstider med mera;
under förutsättning att ändringarna inte medför väsentlig nackdel för kunden, eller att
ändringarna innebär en betydande förändring av den ursprungliga kursen.
För onlinekurser kan utbildningsportal uppgradera, modifiera, ändra eller förbättra
de olika onlinekurserna, så länge det inte medför betydande nackdelar för
kundens användning av kurserna.
Utbildningsportal har rätt att ställa in kurser och utbildningar som inte har
tillräckligt antal registrerade, eller som gör det under andra oförutsedda omständigheter
gör det svårt att utföra kursen. I sådana fall ska kunden underrättas
att kursen är inställd. Betalda kursavgifter återbetalas i sin helhet.
Kurser i Utbildningsportal följer som huvudregel skollov och lediga dagar
om inget annat anges.
För sälj-fagbrev: Praktikkandidater måste ha 5 års arbetslivserfarenhet
från relevant arbete innan de går upp till yrkesexamen/provet.
Praktikkandidater måste kontrollera att de har tillräcklig erfarenhet innan de anmäler sig
till examen och yrkesprov.
Samt om de ansöker om lån hos csn förutsätts det att eleven har kontrollerat detta.
Kunden kan efter avslutad kurs begära ett kursbevis från Utbildningsportal. Detta
gäller endast om kunden har deltagit på minst 75% av kursen.
§8 Upphovsrätt
Kursplaner, kursmaterial och annat innehåll relaterat till tjänsten är
skyddad av norsk och internationell upphovsrättslagstiftning.
Följaktligen är det inte tillåtet att:
a) hyra, leasa, underlicensiera, sälja vidare, distribuera, överföra, kopiera
eller ändra delar av tjänsten eller någon av dess komponenter.
b) reproducera, distribuera, modifiera, skapa härledda produkter av, visa
offentligt, offentligt framföra, återpublicera, ladda ner, lagra eller överföra
Tjänsten eller delar av den utan skriftligt tillstånd från Fagsenterets
administrering.
c) ta bort eller ändra markeringar av upphovsrätt, varumärke eller andra
äganderätt från original eller kopior av material som ingår i tjänsten.
d) använda tjänsten på något sätt, eller utnyttja något innehåll, data eller
annat material som gör intrång eller kränker patent, upphovsrätt,
affärshemligheter, varumärken eller andra immateriella rättigheter till
en tredje part, eller som utgör förtal, ärekränkning, intrång i privatlivet,
eller bryter mot marknadsföringslagen eller andra tredje parts rättigheter, eller
som är hotande, trakasserande eller skadligt för Utbildningsportal och/eller
utomstående.
Inga immateriella rättigheter övergår till kunden i samband med köp av
tillgång till tjänsten. Utbildningsportals namn, företagslogotyp och alla relaterade namn,
logotyper, produkt- och tjänstenamn, design och slogans är varumärken som tillhör
Utbildningsportal, Tjänsten, Webbplatsen eller dess anslutna företag eller
licensgivare. Kunden får inte använda sådana märken utan skriftligt tillstånd från
Utbildningsportal. Alla andra namn, logotyper, produkt- och tjänstenamn, design och
slogans som används i tjänsten är varumärken som tillhör sina respektive ägare.
§9 Personuppgifter
Vid köp av tjänster läggs kunden in i Utbildningsportal kunddatabas.
För att få tillgång till onlinekurs måste kunden även ha ett giltigt konto på
hemsidan. I detta sammanhang ska kunden lämna personuppgifter såsom namn,
e-post och telefonnummer.
Utbildningsportal samlar in och lagrar personuppgifter endast i den utsträckning det är det
nödvändigt för att erbjuda tjänsten till kunden. Insamling och förvaring av
kundens personuppgifter regleras i Utbildningsportals integritetspolicy.
§ 10 Information
Genom att köpa Tjänsten samtycker kunden till:
a) ange sann, korrekt, uppdaterad och fullständig information i
enligt kraven för kontoregistrering eller användning av tjänsten
b) att uppdatera registrerade uppgifter för att hålla dem korrekta och
kompletta
c) informera Utbildningsportal omedelbart om obehörig användning av deras konto, eller
misstanke om missbruk av personuppgifter
d) hålla användarnamn och lösenord hemliga.
Fagsenteret kan inte hållas ansvarigt för eventuell förlust eller skada som
till följd av att kunden inte följt punkterna ovan.
§11 Ändring av villkor
Utbildningsportal kommer då och då att revidera och ändra tjänsten och detta
avtalet för att återspegla förändringar i verksamhetens behov, inklusive, men
inte begränsat till, förändringar i lärarkapacitet, funktioner och funktionalitet,
förändringar i marknadsförhållanden, förändringar i teknik, förändringar i
betalningsmetoder samt ändringar i relevanta lagar och förordningar.
Ändringarna träder i kraft tidigast 14 dagar efter att de har meddelats till
kunden, antingen genom direkt kommunikation eller genom publicering
på hemsidan.
Fortsatt användning av tjänsten efter kungörandet av ändrade avtalsvillkor innebär att
kunden accepterar och godkänner ändringarna vad gäller de ändrade villkoren
så länge det inte är till kundens nackdel.
§12 Force Majeure
Utbildningsportal ansvarar inte för förlust, skada eller försening som är
orsakade av oförutsägbara händelser som ligger utanför Utbildningsportals kontroll
(«force majeure»).
Force majeure inkluderar varje handling, händelse, icke-händelse,
utelämnande eller olycka utanför Utbildningsportal kontroll, inklusive men inte begränsat till,
begränsningar genom lag, förordning, ordning eller annan statlig
direktiv, strejker, naturkatastrofer, tredje parts mekaniska eller annat
utrustningsfel, terroristattacker, brand, explosioner, fiberoptiska kablar kapade,
avbrott eller fel i telekommunikation eller digital
överföringsanslutningar, internetfel eller förseningar, stormar eller andra
liknande händelser.
Utbildningsportal erbjuder
varje elev en timmes vägledning per månad. Eleven har möjlighet att själv ta
initiativ till att boka denna tid vid behov.
Studenten
har ett eget ansvar att fördjupa sig i sina studier för att vara väl förberedd
inför examen. (paragraf 7)
Studentens
inlämningsuppgifter kommer att rättas och kommenteras för att främja elevens
utveckling. Rättningsprocessen tar vanligtvis fyra veckor. Om studenten inte
har fått svar inom denna tidsram, bör en kopia av uppgiften skickas igen,
eftersom den kan ha gått förlorad i e-posten.
§12 Allmänna reservationer
Kundens användning av Tjänsten eller föremål som erhållits genom Tjänsten
sker på egen risk. Tjänsterna tillhandahålls «i befintligt skick», utan garantier
av något slag, direkt eller indirekt. Utbildningsportal ger därför ingen garanti för,
eller tar ansvar för, att innehållet som levereras av Utbildningsportal, inklusive från
experter, är korrekt, kompletta och felfritt. Utbildningsportal tillhandahåller dessutom inga
garantier att tjänsten kommer att vara felfria eller oavbruten, att fel kommer att korrigeras, eller att tjänsten eller de produkter som erhålls genom Tjänsten kommer att uppfylla
Kundens behov eller förväntningar.
Utbildningsportal frånsäger sig allt ansvar för eventuell förlust eller skada som kan uppstå
till följd av kundens användning av information och kunskap förvärvad genom användning av tjänsten.
Fagsenteret reserverar sig för eventuella tryck-/skrivfel på Webbplatsen, dvs
kursinformationen, kursbeskrivningar, tentamensplaner och annan
dokumentation så som försäljningsvillkor 6 gäller för tjänsten. Sajten kan
innehålla länkar till andra webbplatser som inte drivs av eller relaterade till
Utbildningsportal.
Utbildningsportal ansvarar inte för innehåll, riktighet eller
åsikter som uttrycks på sådana tredje parts webbplatser, och är inte skyldig att
undersöka, övervaka eller kontrollera dessa webbplatser för noggrannhet
eller fullständighet.
En kund som lämnar webbplatsen för att komma åt tredje parts webbplatser,
gör detta på egen risk.
§13 Tvistlösning
Avtalet regleras av svensk lag. Parterna ska försöka lösa eventuella tvister i
i samband med förståelsen av dessa villkor under förhandlingar.
Omförhandlingar leder inte, tvisten löses genom ordinarie domstolsprocess.